the sun is shining

himlen är blå, fåglarna kvittrar, oscar är ledig ikväll och jag får fjärilar i magen när jag lyssnar på min nyhittade musik. life is god.

Skolan känns bra igen och det är galet att jag sitter och läser artiklar på internet på FRANSKA ?! efter 11 veckor.
Att jag inte kunde säga mer än i stort sett bonjour/bonsoir och merci är jag ändå glad att det har gått så lätt.
Innan jag kom ner hit var jag orolig hur det skulle bli. Att börja en ny skola helt själv och att framför allt inte prata språket de föreläser på. Och att bo i en ny stad, i ett nytt land och med ett nytt språk. Jag har lärt mig mycket. Kanske framförallt att saker och ting igentligen inte är så svåra som man tror. Och jag har lärt mig att det är inte farligt att vara själv ibland, och jag trivs. I Sverige skulle jag aldrig få för mig att sätta mig själv i en park eller på ett café själv, här sitter det alltid människor själva och utstrålar en sorts trygghet. Inte för att det har hänt så ofta men jag vet nu att det är okej.

En annan sak som är annorluna är att det för andra gången kom fram en mode fotograf och ville ge sitt visitkort, fråga om jag ville göra ett photo shoot mm. jag ljög och sa att jag inte stannade i Paris så länge och därför inte kunde :s Han stannade mig på vägen från skolan idag och "gillade min stil". He kind of made my day. (alltid trevligt med fina komplimanger)



Kommentarer
Karin

<3

Så himla fint att läsa! Och så himla häftigt med fotografen, haha. Heting! ;)

2013-06-05 @ 12:06:45
URL: http://lovebird.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0