Uppdate

Vi har åter igen fått sällskap av Thomas & Felix som var påväg hem från sin eurotrip, i måndags hade vi lite depåstopp hemma hos oss innan det blev Suchi på vanliga stället och utgång. 
 Istället för Champage och Reims hamnade vi här
 
 
Förlåt för dålig uppdate. Jag har semester (eller frivillig arbetslöshet) och dagarna är fullspäckade. Det blev iaf ingen tur till Champagne i tisdags då alla tidiga tåg var fullbokade och vissa var ute hela natten. Vi begav oss därför en bit söder om Paris till Fonteinebleau, vilket visade sig vara ett toppenval. Det var så otroligt skönt att komma bort från all storstadsstress, äntligen lite lugn, natur och allt därtill. Vi hade bland annat lite picknick bakom Fointainebleaus slott med charketuri, ost mousserande osv. Vi rodde även runt i lilla sjön med en båt och låg och guppade precis som hemma. Att Caroline äntligen är i Paris gjorde det ännu bättre då vår trio blivit komplett med fyra. en toppendag helt enkelt. 
 
 
Idag har solen stekt på och jag har legat i parken vid Place de la Concorde halva dagen. Att sola, lyssna på musik och ha gräset mellan tårna är ingen vardagsmat när man bor i en storstad. Annars ska jag och Carro strax laga mat o fixa till oss för kvällen. 
 
 
 
 
 
Min finaste Oscar på en riktigt mysig restaurang i Fontainebleau
 
 
 
Även om vi i stort sett var själva överallt kom det en liten klychig häst&vagn förbi framför slottet
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0