bonsoir

 
I tisdags fick vi en snabbvisit av Thomas & Felix som var påväg till Barcelona,  så de fick låna lite golvplats här hemma över natten.
När jag kom hem från skolan var huset fullt och Oscar, Elin & Morten hade varit i Pigalle på svenska affären och handlat sill och gräddfil till på fredag. Sen efter lite fika mötte vi upp T&F och gick till Marais. Där har de en "specialbutik" för öl (de har även ölprovningar om man så önskar). Där letade vi upp lite roliga sorter och begav oss sen till "spetsen" av ön Cité (Pont Neuf) och satt i solen och njöt. 
Denna dagen har endast bestått av skola. Kollade klockan och såg att jag har pluggat sen jag kom hem lite över ett fram till över nio. tiden har gått så otroligt fort. man kunde ju önska att det alltid skulle vara såhär roligt att plugga. nu är jag helt slut i huvudet och även om jag vill/behöver kolla igenom det lite till så går det inte riktigt längre. Så imorgon när alla sitter hemma i Sverige och äter sill så sitter jag och gör franskaprov :) Sen på kvällen ska även vi få lite midsommarfirande. dock börjar vi vid midnatt när alla slutar jobba. tror vi blir rätt många som kommer hit och äter jordgubbar, sill och allt annat som hör till. Det ska visst även vara någon sorts musikfest här nere vid Rivoli och de säger att det kommer vara lite folkfest i stan. I like. 
Vi får se hur det blir, uppdate imorgon.
 
 
 
 
Äntligen mikkeller
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0